4. dubna 2017

004: Když (ne)meju si... vlasy

004: Když meju si... vlasy

Umýt si správně vlasy může být docela věda. Ne zas taková, že by to nedaly i děti, ale trochu to nedávaj. Vždy, když jim dám do dlaní šampon, a dřív než řeknu (po miliontý), ať dají trochu sem a trochu tam, prásk ho, napatlaj si všechno na vršek hlavy.
Ou Kej... Pak mají napěněnou jen šošolku a vlasy stejně umytý nejsou, a z vany zní "Mamííííí, mně to nejdééééé!"


Dneska jsem narazila na video o mytí vlasů a tak jistě pochopíte, jak mě potěšilo, že to dělám dobře, na rozdíl od svých dětí (ale ty mají ještě čas se to naučit!). A přestože poslední roky po všemožné snaze nakonec používám ten úplně úplně nejobyčejnější kopřivový šampon, stále nepřichází to zlepšení, které bych čekala.

To mne vede k dalšímu hledání, zda by přece jen... Ano, nemám vlasy lámavé ani extra roztřepené konečky. Nevypadají mdle ani extrémně podvyživeně, jen prostě ne a ne se zbavit té neuvěřitelné míry mastění a vracejících se lupů.

Zkoušela jsem podle reklam (no, to už je stará historie), zkoušela jsem podle doporučení. Vše zabralo jen chvíli. Po letech mě tohle zkoušení přestalo bavit, protože prostě já na tu kosmetiku fakt nejsem. Né, že bych na to vyloženě kašlala, ale už si říkám, že po tom všem by to nějaký žádoucí výsledky chtělo.
A pak jsem si to přečetla - článek o bezšamponovém mytí >>>

BINGO! Zkusím to bez šamponu!

Uvažuju o tom už vážně dlouho, ale brání mi zkušenost z roku raz dva, kdy jsem do toho šla s ideou potlačit svou neuvěřitelnou mastivost. No, nedopadlo to podle očekávání. Po měsíci jsem vypadala jak santus od popelnic a i když bylo léto, cítila jsem se tak nepohodlně a prošle, že jsem těch dalších 14 dní už nevydržela a celý plán zhatila slastným umytím vrstvy mastnoty. Tenkrát to zachránil citrusový Fructis, aspoň myslím.

Když o něčem přemýšlíte a hledáte řešení, ty věci se vám prostě samy začnou stavět do cesty. Nedávno jsme to řešili s kolegou. Říká mi: "To musíš překonat první týdny. Pak už je to dobrý."
Týdny! Uklidňoval mě, že stačí 6.
Ty kráso, v mým podání to bude tragedie.
Bráním se svou zkušeností, ale je fakt, že už si vůbec nepamatuju, jak jsem to tehdá řešila. "Musíš si ty vlasy mejt... ale jen vodou."

Nevěřím, že to pomůže, že to vydržím, že se sama sobě neznechutím, ale naděje, že by se mohly vyřešit i ty lupy a zcela bezbolestně, mě neskutečně motivuje. I když mám krásný vlasy max 48 hodin a pak to stojí za prd. I když se snažím to co nejvíc držet a nehrotit to, mýt si je jednou týdně, tak to není řešení a opravdu hodně hodně trpím... Nebo právě proto!

Jak to dopadne? Uvidíme.
Dnes jsem si místo šamponu propláchla vlasy jen teplou vodou, což byla asi chyba, když si teď večer pročítám další články o metodě no-poo. Nevadí, začátky se neobejdou bez chyb. Navíc mohu využít i pomocníky. Jablečný ocet jsem chtěla tak jako tak koupit, ale mouka do vlasů? To mě zatím odrazuje.
Možná je čas proniknout do tajů esenciálních olejů. Jéééé.

P.S.: Moje vlasy nevypadají nejlíp a na dotek nic moc, ale řekla jsem si, zkusím to, tak jdu do toho... (A tak jsem vlastně zvládla prvních 6 dní bez mytí...)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Místo pro Váš názor ;-)