22. října 2016

#269 Sobota - návštěvní den

Dnes jsme byli na báječné návštěvě. Užila jsem si to já i děti a cestou domů jsem si zavzpomínala, jak jsme často chodívaly na návštěvy, když jsem byla malá. Sobota, to byl návštěvní den.

Vždy jsme se pěkně oblékly - což jsem ne vždy chápala a oceňovala, protože návštěva pro mne znamenala zadovádět si, a to v silonkách a skládané sukni šlo prostě trochu dost blbě. Takže jsme se krásně oblíkly, vzaly něco dobrého a vyrazily.


Návštěvy byly zpestření. Přiznávám, ne vždy se mi chtělo, ne vždy jsem tyto nápady kvitovala s nadšením, ale zpětně to přičítám spíše mému outfitu než samotné akci. Přes počáteční rozladění to byl vždy zážitek. Ten čas s bratranci a sestřenicí byl super. Blbli jsme jak šílení. Vždycky! Hih.

Kromě setkávání byly super všemožný dobroty, který se napekly. Buchty, koláče a hlavně úžasné rolády, které jsme doma nedělaly, ale na které byla přebornice teta A. Často jsme jely i na oběd. Ve vzpomínkách mi zůstalo spousta skvělých návštěv u strejdy L, pro kterého je jídlo vášní (nejen protože je vyučený kuchař!), což prostě pozná i dítě, i když to ještě neumí pojmenovat. Milovala jsem to!

To vše mělo jedinou vadu. Tou mne babička vytáčela před každou sobotou, když už ve čtvrtek začala intenzivně řešit "co přinesem"...
Jak co přinesem?
Na návštěvu se musí vždycky něco přinést!
Nechápala jsem.
Jsme prostě pozvaný na návštěvu, nikdo přece nečeká, že něco přineseme... nebo jo?

Je zajímavé, jak taková vzpomínka dokáže pokazit celé kouzlo návštěv. Léta jsem bojkotovala nějaké nošení něčeho na návštěvy. Vlastně jeden čas jsem návštěvy vůbec nemusela...

Teď se to zas zlomilo.
Návštěvy jsou fajn a já na ně s chutí "něco donesu". No jo, něco přinést ztratilo po letech pachuť musu a to je pak úplně jiná. Ne, že bych už od půlky týdne řešila, CO přinesu, ale beru to tak nějak jak život leží běží. Cestou na návštěvu (nebo při pátečním nákupu) koupíme společně s dětmi třeba džus, ovoce nebo nějakou dobrou zmrzlinu - podle nálady a aktuálních chutí.

Vlastně už celý ten proces je moc fajn. Od začátku do konce radost.
A o tom to má být.
Radost ze setkání, radost z jídla, radost z dárku.

Dnešní sobota byla přesně taková.
Díky T.

1 komentář:

  1. zvláštní ,ale zajímavý článek
    Na mám blogu je do 24.12 vánoční giveaway.. budu ráda když se zapojíš..

    OdpovědětVymazat

Místo pro Váš názor ;-)