1. března 2016

‪#034 Schválně, co se stane

Nemůžu odolat a začnu od konce. Jsem v šoku!

A teď od začátku... Jak jsem tak seděla u počítače, a zase koukala na hory papírů, sešitů, obálek, účtenek blablabla, který každý den vídám a stejně dlouhou dobu říkám, jak je uklidím... a stále jsem je, jak dobře hádáte, neuklidila. Nějak mě to namíchlo a protože vím, že na velký úklid nemám ani nervy ani prostor, mohla bych to všechno odkládat do nekonečna. Jenže já si poslední dobou nějak šprajcla s tím nekonečnem...

A tak jsem se z ničeho nic rozhodla - to na sobě miluju, zrušit kopec něčeho přímo před monitorem. Začnu zlehka, říkám si. Udělám jen tohle! S dovětkem ať to dlouho netrvá.

Bylo to asi 20 minut plus doladění. Jak jsem dobře tušila, asi to taky znáte, tyhle hromady ničeho jsou často složeny vesměs podobně - jedna třetina rovnou na vyhoz, druhá třetina věci k založení - paradoxně několik vyúčtování od různých orgánů, dopisy k pojistkám a banka. Poslední třetina patřila věcem, které jsem z části dala na své místo, z části je potřeba je projít a zjistit, "co to je" a zda to potřebuju...
Haha, asi správně tušíte, že minimálně z třetiny to půjde opět do koše...

Jak mizel papír za papírem, štůsek se zmenšoval, až jsem zvedla poslední složku a ... uviděla zasviněný stůl. To se dalo čekat, ale uviděla jsem ho. Je tam! A ten pocit byl fakt super.

K dokonalosti chybělo jen utřít ho.

Hotovo!
Sedla jsem si na chvíli k tomu "čistýmu" stolu, kde náhle vlevo nebylo... NIC. Ale nic ve smyslu volno, žádná rádoby neviditelná masa - bordelová slepota tomu říkám. Vzniká když někde máte tak dlouho věci, že pro vás ten prostor začne neexistovat. Jednak proto, že nechcete vidět, že je tam něco, co máte řešit, a jednak proto, že pokud byste to dělali, nedělali byste za chvíli nic jiného. Ale po pravdě, ten prostor tam furt je a vy ho řešíte, jen si ho pěkně odšoupnete do nevědomí a tam si začne organizovat své vlastní psycho. A to není dobře!

To NIC, co tam náhle bylo, mě naprosto šokovalo.
Sedím ještě u svýho stolu?
a za tím hned pochybnost Nezacpu to zas blbostma? Není to moc obnažený?

A tak jsem tam dala svíčku, abych se necítila tak blbě.
Stejně je to hustý. Za půl hodiny se vším všudy a takový rozdíl.
To se mi líbí.
Zkuste to taky!


P.S.: Tato epizoda si klade vysoká očekávání, plánujeme ještě 3 - 4 díly a poté Debordelizuj svůj stůl s velkou slávou zakončíme. Bez repríz!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Místo pro Váš názor ;-)