31. srpna 2016

#217 Nepřemýšlet o kdyby

Jsou to 2 týdny zpátky, co se mne Tom zeptal, zda jsem přemýšlela o tom, co by bylo, kdybych před těmi 2 roky nezačala ve firmě.
"Ale já tam ty 2 roky byla!" odpověděla jsem pohotově a musela se smát.


Není to tak dávno, co jsem tuhle hru chtěla rozehrát.
Vzápětí mi došlo, jak nedává smysl.
Proč přemýšlet o všech, které jsem neztratila? Pro mne tehdy byla možnost buď tohle, nebo nevím co... Jenže k tomu "nevím, co jinýho budu dělat" jsem se prostě nedopracovala, protože vyšla možnost jedna a bylo to super. A já vím, že to tak mělo být, a to mi stačí.

Byla to kapitola, která mi otevřela dveře, který bych se možná neodvážila poté otevřít. I tehdy to bylo velký wooow. Pořád je to WOW.
Jen můj život dorazil do dalšího levelu a tam mám zas jiný otázky a proto přichází i jiný odpovědi. Ale ať hledám jak hledám, rozhodně tam není žádné kdyby.

Tyhle kdyby-hry jsou možná super - občas je hraju, ale mají jednu zásadní chybu. Dostávají nás na rovinu domněnek a zde můžeme jít jakýmkoliv směrem. Takže se začneme motat v různých konstruktech a trýznit se a zatěžovat nesmyslama...

Přesto tady vidím určitou paralelu.
Tyhle kdyby hry mne stále berou v otázce dětí. V té nejsem tak rezolutní. Je tááák snadný začít snít o tom, co by bylo kdyby... a ty útěky přináší pod rouškou nevinného snění jen haldu utrpení. Člověk na to musí být tak trochu masochista, jinak to neprojde.

Proč ale utíkám do snu?
Nejsem dost spokojená v realitě...

"Tak začni být!" slyším se, chytře. Snažím se, to víš, že snažím, jenže někdy snaha nestačí. Někdy nestačí ani to, že prostě nějak začneme. Někdy nějak začít je totiž stejná konina jako zůstat na místě.

Ach jo. Někdy mi přijde, že jsem stále na začátku. Často se přistihnu, jak se snažím hlavou prorazit zeď. Dostává mě, jak se pro mne určité věci stávají opakovaně neřešitelné...

Jasně, že to není blbá rada. Prostě začni být víc spokojená v tom, co máš...
A pokud je to málo, začni to posouvat směrem, kde s tím budeš spokojena víc...
Cestu si ale musím prošlapat sama...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Místo pro Váš názor ;-)