17. dubna 2017

017: Super rychlé velikonoce

Super rychlé velikonoce

Teda, pokud bych byla Čech podle toho, jak dodržuju určité tradice, těžce bych to projela.

Velikonoce nikdy nepatřily mezi svátky, který jsem měla ráda. Pomlázka, vajíčka, beránek... Nevim. Divný.
Letos na ně totálně pečeme. Teda vlastně jsme nepekly vůbec nic. Nějak to jde mimo nás. Totální nezájem. Nic ostentativního, nic osobního, prostě jen není prostor ani chuť se tím zabývat.

Neobtěžovaly jsem se ani s vajíčky, protože jíst je pak celý týden je prostě na palici, a s výzdobou už vůbec ne. Kdyby něco nepřinesly děti ze školy, kde ve výtvarce a světu práce a vlastně i jiných předmětech mají tematicky zpracované učivo, asi bych byla totálně mimo a ani si nevšimla, že už je to tady.

Dotazy u facebookových fotek s vyfiknutým beránkem, stylovou výzdobou a ošatkou vypiplaných vajíček, zda už máme také nachystáno, mne proto nechávají naprosto chladnou. Lajkuju jak divá, ale na všechny mám letos jedinou monotónní odpověď. NE!

Dneska dopoledne začala už i mamka: "Teda, my na ty Velikonoce už taaaaak kašleme. Že nemáme vajíčka, to chápu, ale ani toho beránka nemáme." No jo, je to s námi letos na pováženou, co. Ale zase se nepřetvařujeme. Velikonoce naše nikdy nebyly...

Pak mi to ale nedalo...

Trochu tý tradice mě nezabije a všechno je vlastně udělaný hned! Tak co kdybysme si ty Velikonoce ještě udělali? Vždyť jde jen o pár vajec, pro ten pocit, a druhorozená se při jejich výzdobě vyřádí jako loni. A beránek? Ten je upečenej raz dva. Děti to potěší a já budu mít vymyšlenou sváču do školy, když jsem nic nekoupila navíc.

Prospěch zvítězil. Letošní Velikonoce nakonec budou.
O rychlého beránka se mi postarali Kluci v akci - vše, co se dalo nahradit něčím zdravým, jsem nahradila, máslo jsem vynechala úplně a množství cukru jsem snížila. I letos jsem samozřejmě zapomněla, že máme formu velikosti jehňátka, tak zbyla spousta těsta, do kterého jsem pohotově přisypala mandle a nalila do chlebíčkové formy. Takže bude křoupavá dobrota i pro nás, pro dospěláky.

Když děti po obědě přijely s obrovskou výslužkou, protože ty na rozdíl ode mne jsou z Velikonoc nadšený, dostaly od nás aspoň hnědý, protože bílý vajíčka nevedeme, a šly si ho samy namalovat.
A beránek? Ten sklidil obrovský úspěch. Jak jinak.

No a pak že Velikonoce nebudou. Velikonoce jsou raz dva, to se nemusí připravovat týden dopředu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Místo pro Váš názor ;-)