18. dubna 2017

018: Každý může změnit svět

Každý může změnit svět

Dřív jsem uvěřila - jako mnoho lidí, že já sama svět ovlivnit nemohu. Svět je obrovský a já jen jeden človíček, kterého není vidět ani slyšet. Nezmůžu NIC, když nemám peníze, moc, vliv, tým... Zkrátka všechny ty věci, co jsem si myslela, že nezbytně mít musím, abych...

Přestala jsem věřit, že to dokážu. Frustrovaně jsem přijala myšlenku, že tak malej červíček nic změnit nemůže, když je nás tady dalších x miliard, kterým je to fuk. Jak jsem si jen mohla myslet, že by to šlo? Jak naivní! Přičítejme to mladické nezkušenosti. Přání a touhy nelze tak snadno splnit. To k životu prý patří.

Myslím, že přesně tohle je ten okamžik, kde se spousta z nás zarazí. Chceme udělat velkou změnu, měnit celý svět, protože jen tak to má smysl (myslíme ve velkém!), ale celý svět je na nás obrovské sousto. Velmi záhy nám to dojde a skončíme dřív než začneme. Nemá to cenu! Naše duše chvíli trpí a pak si zvykne. Říká se tomu dospívání, nebo dospělost? To je fuk, prostě to je život. Člověk se probouzí ze svých snů a musí dělat ty skutečně důležitý věci...

I když se mi to příčilo, nějaký čas jsem tomu věřila. Snažila se věřit týhle připitomnělý hře a začala ji hrát. Myslela jsem, že to pak nebude tolik bolet. Že si prostě zvyknu, že i když je to pruda, zlepší se to. Mýlila jsem se. Došlo mi, že přijde všechno, ale lepší to rozhodně nebude.

K revolucionářce a rebelce jsem měla vždy daleko, takže tudy cesta nevedla. Ale jednou zasazené semínko pochybnosti muselo vyklíčit. Před x lety mi to začalo docházet. Od té doby v různých vlnách a oblastech víc a víc. Možná je to dobou, možná některý věci prostě chtějí čas. Možná. Každopádně věřím, že jeden člověk může změnit celý svět. Mohl celou dobu. Vždycky může. Jen to často neví.

V tom je jediný háček. A ptáte-li se JAK, je to jednoduché.
Dělejte ty skutečně důležité věci. Měňte SVŮJ svět.
A to je sakra rozdíl. Pokud jsme všichni jedno, což jsme, naše změny ovlivňují změny v našem okolí a to posílá vlnu změn dál. Skvělé je, že vy se nemusíte snažit nikoho změnit, dokonce se nemusíte ani snažit měnit celý svět. Nepotřebujete žádné peníze navíc, vliv a moc mohou být ku prospěchu, ale vzniknou i přirozeně - byť v malém a tým? Celý svět je váš tým, jen vám to ještě nedochází a ani to nepotřebujete vědět, stačí začít u sebe.

Nelíbí se vám plýtvání? Nakupujte vědomě, nakupujte s rozmyslem, sdílejte přebytky.
Chcete být užiteční přírodě? Recyklujte plasty, recyklujte papír, recyklujte sklo a kovy, bioodpad kompostujte a znovu vraťte do oběhu.
Chcete být ještě užitečnější? Omezte chemii, omezte obaly, chovejte se ekonomicky.
Chcete si svou užitečnost užívat? Pěstujte a buďte v určitých ohledech soběstační.
Milujete svou zemi? Podporujte místní výrobce, nakupujte od farmářů, buďte lokální.
Milujete svou kulturu? Udržujte tradice, udržujte řemesla, udržujte život.
Nesouhlasíte s něčím? Nekupujte to. Prostě to nekupujte a tečka.
A tak bych mohla pokračovat.

Na všechno existuje nějaká možnost, která to mění. Mění svět. Váš svět, který máte naplno ve své moci. Místo remcání, stěžování si a smíření s tím, co se vám nelíbí, hledejte cestu, jak by to v rámci podmínek, které máte, mohlo být lepší, přijatelnější, více přátelské k vám i vašemu vesmíru.

Neříkám, že to bude vždy jednoduché. Neříkám, že nebudete působit podivně. Pro spoustu lidí budete vždy podivní. Vždy budete pro některé lidi vyčnívat. Vždy budete někým odsuzováni, zesměšňováni atd. Kašlete na to! Spoustu lidí můžete naopak inspirovat a přivést na cestu, po které kdysi toužili, jen uvěřili, že to není možné. Jenže je. A tak to je...

Tohle není nic ezo. Říká se tomu osobní zodpovědnost.
Ohromně to osvobozuje a dává křídla. Zkuste to.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Místo pro Váš názor ;-)