10. února 2016

‪#014 "Začínáš bejt pěkná kráva"

zakončila jeden z mých kratších monologů dnešního rána mamka.
K R Á V A ?

Miluju upřímnost mé rodičky.
Tohle jsou přesně ty překvapivě vyřčené věty, po kterých začnete přemýšlet... I když by se mi to líbit nemuselo, protože kdo by chtěl slyšet, že je kráva (to asi není sen populace něžného pohlaví), tak jsem s ní zajedno v té větě, která následovala hned poté, jak mi hlavou stihlo proběhnout, v té chvilkové prázdnotě směsi překvapení, něco ve smyslu No potěš!: "Budeš muset něco změnit, jestli nechceš bejt jako blondýna..." čímž mi naznačila, že se té sousedce, kterou bysme nejradši neměly, začnu brzy podobat k nerozeznání.

Blééé.
Ani náhodou!

Je fakt, že jsem se v životě - jako celku - cítila už líp.
Taky jsem se cítila už hůř. Ale také jsem si slíbila, že už nepadnu na stejný dno. A já na něj padla. Znovu.
Posbírala jsem se, oklepala se, ale ten rozjetý vlak ještě musí zabrzdit. A to je svým způsobem nepříjemná chvíle. Nutná, ale trochu blbá, protože vy už chcete být na nádraží, ale nejste! A vyskakovat z jedoucího vlaku mi přijde, no... sebevražedné.

Ale co když to je zas jen program jménem strach, co rozblikal všemožné kontrolky, které ale vůbec nemají opodstatnění. Jen hloupě blikají a prudí. A vy máte pak hlavu plnou nesmyslů v domnění, že to je to racio, které vás dostane z bryndy. Opravdu?

Možná jsem jen UVĚŘILA LŽI, že je to nebezpečné, že je to smrtící.
Možná jsou skoky z rozjetých vlaků přesně to, co bychom měli absolvovat mnohem častěji...

Otevřít dveře toho nejposlednějšího vagonu - jako ve filmu, zůstat překvapeně stát pod prvním závanem čerstvého chladného vzduchu. Křečovitě svírat kliku, těžce dýchajíc s oroseným čelem. Slyšíš to pravidelné tu dum tu dum tu dum. Vlak jede. Jedeš s ním. Jedete spolu. Zaposlouchej se a slaď s ním své neklidné srdce. Dokud nebude nic jiného než  t l u k o t ...

Vzduch ovívá tváře. Konečně otevíráš oči a díváš se do krajiny co před tebou utíká. Utíká pryč a ty bys tam měla být. Srdce tluče tu dum tu dum tu dum... Povolíš křečovitě sevřenou kliku, otevíráš ústa v mohutném nádechu a nečekané zahoukání je jako signál...
Jen roztáhnout ruce, zavřít oči a ... skočit přímo do svýho snu.

Skočit do něj a udělat z něj realitu.
To přece nemůže bolet!
Sny, které se plní, nebolí.

Nebolí, že ne?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Místo pro Váš názor ;-)