11. září 2016

#228 Tajemství štrúdlu

Druhorozená ve vlnách žadoní a loudí nějakou tu asistenci při pečení.
Tak jo. Včera jsme upekly listové taštičky. Trochu z nouze ctnost. Žádný velký přípravy - poslední objevený listový těsto z roku raz dva, poslední tvaroh, trochu skořice a posledních 5 jablíček. No a taky máme ty senzační skoropovidla, který se musí sníst...

Válely jsme. Plnily a skládaly. Pekly....
Trochu jsme to nevychytaly, takže polovina našich výtvorů vytekla a znepříjemnilo to pečení, ale ať to bylo, jak chtělo, užily jsme si to a hotové výtvory taštičky všem mooooc chutnaly. Však byly s láskou dělaný. Jen se po nich zaprášilo...

Já se v mezičase pustila do svého prvního raw štrúdlu, který už mám dlouho v plánu.
Neměla jsem dost banánů, žádné zkušenosti a přehnala jsem to s lněnými semínky. Navíc jsem doma měla jen neloupaná, takže to vypadalo velmi divoce. Nedivím se, že mne přepadly silné obavy, zda právě tohle nezapříčiní jisté problémy nejen při motání, ale i co se týče chuti. (Teď večer, s plným břichem štrúdlu, mohu říct, že to bylo zcela zbytečné!)

Ale zpátky k věci. Výslednou směs jsem rozetřela po plech a snažila se co nejšetrněji sušit. Přes noc se placka prosušila a dnes jsem do ní s vypětím veškeré své zručnosti a umu zabalila kopec jablek se skořicí, nic netušíc událostí příštích. Pochybnosti mne neopouštěly. Naopak. Placka byla moc suchá, nešlo to zabalit a já už to chtěla vzdát a rozlámat na sušenky.
Štrúdl prubnu jindy.

"NE, dneska bude" znělo mi v hlavě. "Ta jabka prostě zabalíš a necháš to odležet." OK. Tak jsem to zabalila a 3 hodiny poté jsem slavnostně servírovala první kousky.

Od pohledu lahodné, chuťově povznášející.
Děti se do svých porcí zakously s nečekanou chutí. A už si, k mému překvapení, přidávaly!
Ou jééé. Tohle se povedlo. Mazácký štrúdl.
Kdo by to byl řekl, že se tady málem utlučem po opravdu zdravým jídle!

Natěšená na další pokusy.
V mrazáku máme hafo zamražených lesních plodů a meruněk. To svádí k experimentům.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Místo pro Váš názor ;-)