15. listopadu 2014

Třistapětašedesát 065

Zámek v oblacích. Jako bych ho dnes viděla poprvé. Poprvé úplně jinak než xkrát předtím. Nevěřila bych, že lze sledovat animovanou klasiku s tak novým přístupem. Ten příběh dávno znám. Ten film jsem viděla minimálně třikrát, ale spíš vícekrát. Dneska jako bych se ale skutečně koukala. Dneska jsem prvně vnímala souvislosti, nenechala se rozptylovat celkem a animací, ale vnímala jednotlivé obrazy a linii příběhu. Vnímala jsem to úplně jinak. Scény, ve kterých jsem se předtím nejvíc ztrácela, mi nyní připadaly nejsmysluplnější. Přestože nemám pocit, že bych sledovala pozorněji, pravděpodobně došlo k něčemu úplně jinému. Možná jsem prvně sledovala film naprosto vědomě.

Pocity viny. Když si ho nevytvořím já, věci se semelou a já se tak stejně cítím. Ale proč? Proč vždycky poté, kdy se oddám únavě a dovolím si vypnout, přestože bych měla pracovat, přijde pocit provinění. Dnes jsem se rozhodla nebičovat se za to, vzít to jako součást, a stejně to nakonec skončí jinak. Tak mne napadá, že někdy ani rozhodnutí nestačí. Že je potřeba udělat víc, přestože zatím nevím CO přesně, i když lhala bych, kdybych neměla představu. Nicméně věci jsou a někdy k tomu, aby se změnily, nemůžete být sami. Prostě to nejde... Připadám si jako v pasti.

Návštěvní den. Jely jsme za prababi. Předoslava narozenin. Byla to jedna z těch lepších návštěv s dětma. Moc se jim nechtělo jíst, a přiznám se, že mne taky ne, ale na hřiště šly s chutí. Oba. A já paradoxně taky. Docela jsme si zařádily s kaštanama a na prolejzačkách, a pak se vysmátí, vyběhaní, vrátily na dort. Nějak mi ten sachr už leze i ušima, a jako by to tušil, hned první sousto s něčím, co asi byla skořápka. Nádherná (pa)chuť. Vypláchla jsem si pusu a pokračovala. Po několika soustech to samé. Už mírně rozladěná jsem pokračovala o poznání obezřetněji v dojedení půlky svého kousku. Na předposledním soustě to samý. To už bylo na mě moc. Vážně moc.
A příště si trhni, dorte, stejně si akorát na objem...



Retro 06-10-2014 Tohle jsem měla číst v poledne. Je to neuvěřitelný, jak se věci dějou a jak se opakují až skoro do zblbnutí, než to člověk pochopí. Než si dovolí to pochopit. Než si dovolí podle toho, co chápe, začít jednat a třeba i žít...
Co znamená najít klid? Co pro mne znamená takový stav duše? Co přesně k němu vede? Co pro to musím udělat?

P.S.: Výzva ovoce a zelenina - oboje k plné spokojenosti splněno

Žádné komentáře:

Okomentovat

Místo pro Váš názor ;-)